Po šeimos gynimo maršo – ikiteisminis tyrimas dėl menininko D.Liškevičiaus neva išniekintos trispalvės

Dainiaus Liškevičiaus, videoperformanso „Restartas / Kliaksas“ / Stop kadrai
Autorius: BNS
Publikuota: 2021-06-15 14:31
Teisėsauga pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl prieš 21 metus menininko Dainiaus Liškevičiaus sukurto videoperformanso, kuriame menininkas nusišluosto šokoladuotą veidą į Lietuvos vėliavą, skelbia portalas Lrt.lt. Performansas iš naujo buvo parodytas „Didžiojo šeimos gynimo maršo“ metu.

„Tyrimo metu bus išsiaiškinta, ar nusikaltimas buvo padarytas. Tyrėjai nustatys visas aplinkybes. Jei tai meno kūrinys ir nebuvo siekta išniekinti, tai procesas gali būti ir nutrauktas. Į kultūrinį išsilavinimą turinčius ekspertus bus kreipiamasi išvadų, kad jie galėtų įvertinti. Nuo tos išvados ir bus atsispiriama sprendžiant“, – Lrt.lt sakė Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis.

Generalinė prokurorė Nida Grunskienė antradienį Seime sakė, kad ikiteisminis tyrimas pradėtas, siekiant nustatyti visas aplinkybes. „Visoms aplinkybėms išsiaiškinti, priimti tinkamą teisingą sprendimą, manau, kad reikia atlikti ikiteisminį tyrimą. Toks sprendimas buvo priimtas. Kai bus surinkti visi įrodymai, prokuroras tai įvertins ir priims sprendimą“, – teigė ji.

Videoperformansas „​Kliaksas / Restartas“ sukurtas 2000 metais.

Anot D.Liškevičiaus, tai yra meno kūrinys, kuriame XXI amžiaus pradžioje kalbėta apie tai, kad Lietuva ateityje taps pilietiniu, o ne tautiniu pagrindu vieninga valstybe. Kalbėta apie kaitą, apie patriotizmo ribas ir suvokimą.

Ikiteisminis tyrimas pradėtas dėl valstybės simbolių išniekinimo, už tai gresia laisvės atėmimas iki dvejų metų.

Videoperformansas „​Kliaksas / Restartas“:

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Naujausi straipsniai

Saugirdas Vaitulionis / Gedmanto Kropio nuotr.

Reklama

„Zalando“ stilingai atšventė vienerių metų sukaktį Lietuvoje / J.Auškelio nuotr.

Reklama